10:10 | چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی

نیروگاه‌های فرسوده برق کشور سرپا می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ کدام از نیروگاه‌های فرسوده در کشور از مدار خارج نمی‌شوند و برنامه‌هایی را برای سرپا نگه داشتن آنها در نظر گرفته‌ایم.
۴۶ پروژه آب و برق آماده واگذاری به بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو در اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال جاری، ۴۶ پروژه بزرگ آب و برق کشور به ارزش ۲۴۳ هزار میلیارد ریال را در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو، برای مشارکت بخش خصوصی معرفی کرد.
نیاز ۷ هزار میلیارد تومانی برای تامین نیاز مصرف برق کشور
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پیک سال آینده می‌توانیم ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه را وارد مدار کنیم که شرط لازم انجام این کار تامین بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان است؛ همچنین ۳ هزار میلیارد تومان هم برای تعمیرات نیروگاه‌های موجود نیاز است.
اتصال نیروگاه کاسپین نوشهر به شبکه برق
پایگاه خبری راد: واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به ظرفیت 310 مگاوات با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نوشهر به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
خاموشی‌های اخیر ربطی به توافق پاریس ندارد
‌پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در خصوص فیلمی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن گفته شده که خاموشی‌های اخیر مربوط به تعهدات ایران در توافق پاریس است، گفت: به هیچ عنوان خاموشی‌های اخیر ارتباطی با معاهده پاریس ندارد.
سیاست‌های ساخت نیروگاه تعدیل شد؟
پایگاه خبری راد: قبل از شروع پیک تابستان گفته می‌شد که قرار است در تابستان سال جاری ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود، اما اکنون معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی می‌گوید که تاکنون ۲۰۰۰ مگاوات وارد مدار شده و برنامه‌ها نیز همین بوده است.
موتور نیروگاه های برق‌آبی به حرکت درآمد
پایگاه خبری راد: تا قبل از بارش های بهاری وضعیت نیروگاه‌های برق‌آبی وخیم گزارش می‌شد گرچه اکنون نیز شرایط کاملا مطلوب نشده اما نسبت به گذشته شرایط نرمال‌تر شده است، به طوری که در حال حاضر در بخش برق‌آبی ۳۰۰۰ مگاوات کمبود تولید وجود دارد که این کمبود در هفته های پیش ۴۵۰۰ مگاوات بود.
۹۹ درصد نیروگاه‌های حرارتی آماده برق رسانی در زمان پیک
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۹۹ درصد نیروگاه‌های حرارتی آماده برق‌رسانی در زمان اوج مصرف هستند.
وضعیت نیروگاه های جدید به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود که نیروگاه های جدید برای تامین نیاز برقی کشور وارد مدار شوند که پیش بینی می شود نهایتا تا انتهای خرداد ماه ایتاتفاق بیفتد.
تکلیف شرکت‌های برق منطقه‌ای به سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های حرارتی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت‌های برق منطقه‌ای را مکلف به سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاه‌های حرارتی و توسعه شبکه انتقال کشور کردند.
نفس‌های آخر نیروگاه‌های اسقاطی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده و قدیمی در کشور وجود دارد که باید از مدار خارج شوند؛ به همین دلیل تدابیر زیادی برای این مهم اندیشیده شده است.
اسقاطی‌ها منتظر بازنشستگی هستند!
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون حدود ۳۳۰۰ مگاوات از ظرفیت نصب شده نیروگاهی فرسوده با راندمانی نزدیک به ۲۱ تا ۲۵ درصد در کشور وجود دارد که از این میزان ۱۴ نیروگاه قدیمی مربوط به بخش دولتی با ظرفیتی نزدیک به ۲۲۰۰ مگاوات است و بقیه نیز مربوط به بخش غیر دولتی می‌شود.
جزییات 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در احداث نیروگاههای ایران
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تشریح جزییات سرمایه گذاری خارجی در زمینه احداث نیروگاهها در ایران گفت: پس از اجرایی شدن برجام، حدود 6 میلیارد دلار قرارداد در زمینه احداث نیروگاه ها مبادله شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد